تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱٫ میدانِ ایران

 

یکی از مشهورترین میادین پایتخت کشور آرژانتین میدانی به اسم کشورمان، ایران است. این میدان در ۵۳ سال قبل و در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی به نام ایران نام گذاری شد. میدان ایران با معماری به سبک دوران هخامنشی و با سرستونی با ابعاد واقعی در ایران درست و به آرژانتین هدیه داده شد. این یادگار کشورمان، در بخش پالرمو شهر بوینس آیرس قرار گرفته و از جاذبه های مهم پایتخت آرژانتین به شمار می رود. ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺳﺘﻮﻥ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﺩﺭ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥِ ﺷﻬﺮ ﺑﻮﯾﻨﻮﺱﺁﯾﺮﺱ، ۱۹ ﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ همان طور که اشاره شد، ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺳﺘﻮﻥ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ شده ﻭ ﺣﺘﯽ ﻧﻘﻮﺵ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺘﻮﻥ، ﺳﺮﺩﯾﺲﮔﺎﻭ است که مشابه ﺳﺮﺩیس های ﮐﺎﺥ ﺁﭘﺎﺩﺍﻧﺎ ﺍﺳﺖ. این ستون را می توان از بیشتر نقاط شهر بوینس آیرس به راحتی مشاهده کرد و ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﮔﺎﻩ بسیاری از مردم این شهر تبدیل شده است.

 

   میدان ایران در شهر بوینس آیرس آرژانتین

 

۲٫ آبشارهای ایگواسو

 

در مرز بین آرژانتین و برزیل، منطقه ای با چشم انداز خیره کننده به نام ایگواسو وجود دارد. ایگواسو در واقع نام چندین آبشار زیباست که در این منطقه قرار گرفته و در زبان اسپانیایی به «ایگوآزو» و در زبان پرتغالی به «ایگوآسا» مشهور هستند. در این منطقه ۲۷۵ آبشار مستقل به طول ۲٫۷ کیلومتر وجود دارد. بلندترین آبشار ایگواسو ۸۲ متر ارتفاع داشته و سایر آبشارها چیزی حدود ۶۴ متر ارتفاع دارند. این آبشارهای دیدنی یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا انتخاب شده و در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. آبشارهای ایگواسو از رودخانه ای به همین نام سرچشمه گرفته و در مرز استان میسیونز آرژانتین و استان پارانا در برزیل قرار دارد. این آبشار، رودخانه را به دو قسمت رود بالایی و رود پایینی تقسیم می کند.

 

این رود تا شهر کوریتیبا (مرکز استان پارانا) ادامه می یابد. بیشتر رودخانه در خاک کشور برزیل و بیشتر آبشارها در خاک آرژانتین قرار دارد. در واقع این آبشار به شکل حرف J بوده و ۸۰ درصد آن مربوط به آرژانتین و ۲۰ درصد مابقی مربوط به برزیل است. بیش از ۵۰ درصد آب تمامی این آبشارها به گودالی به نام گلوگاه شیطان می ریزد. ایگواسو سالانه جریان آب متوسط ۱۷۴۶ متر مکعب بر ثانیه را تولید می کند و بعد از آبشار نیاگارا رتبه دوم در جهان را به خود اختصاص داده است. بهترین زمان برای دیدن این آبشارهای زیبا در شروع سال میلادی، یعنی دی و بهمن ‌ماه است. در این زمان حجم آب آبشار زیاد و دمای هوا برای بازدید کنندگان، مطلوب‌تر است.

 

    آبشارهای ایگواسو در مرز بین آرژانتین و برزیل

 

۳٫ عریض ترین خیابان جهان

 

خیابان معروف، نهم خولیو در شهر بوینوس آیرس با ۱۴۴ متر پهنا، عریض‌ترین خیابان جهان است. این خیابان شاهرگ اقتصادی و سیاسی پایتخت کشور آرژانتین بوده و بنای نمادین پایتخت این کشور هم در مرکز آن قرار دارد. این ابرخیابان با طول یک کیلومتر، به مناسبت روز استقلال آرژانتین ساخته شده و به همین دلیل آن را ۹ جولای نیز می نامند. عریض ترین خیابان دنیا دارای ۹ خط عبور برای وسایل نقیله است و آرژانتینی ها آن را مایه غرور و مباهات خود می دانند. سازندگان خیابان نهم خولیو برای ساخت آن از شانزه لیزه فرانسه الهام گرفته اند. اگر قصد عبور از عرض این خیابان را دارید، به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید. افراد داوطلبی هستند که به شما در عبور امن از خیابان کمک خواهند کرد. این افراد پیراهن های روشن بر تن دارند و به آسانی می توانید آن ها را پیدا کنید.

 

    خیابان نهم جولای در آرژانتین

 

۴٫ سرزمین دایناسورها

 

آرژانتین در کنار کشور چین، خانه دایناسورها  به شمار می رود و دلیل آن هم این است که اکتشافات بسیاری در این کشور صورت گرفته است و بقایای غول پیکر دایناسورها در آن کشف شده و نشان می‌دهد که روزی بزرگترین گوشت خوارهای جهان، روی این سرزمین در حال گذران زندگی بودند. یکی از بزرگترین گونه های دایناسورها که فسیل آن در این کشور کشف شده، مربوط به مرگبارترین گوشت خوار تاریخ به نام مگارپتور (Megaraptor) است. فسیل های یافت شده از این جانداران, آن ها را در دسته ترسناک ترین دایناسورهای عصر خود قرار می داد. اسکلت و جمجمه های کشف شده از این دایناسور در منطقه پاتاگونیا، واقع در ناحیه جنوبی آرژانتین و شیلی قرار دارد.

 

این فسیل ها که توسط دیرینه شناسان دانشگاه آلبرتا و محققین شورای ملی پژوهش آرژانتین، مورد بررسی قرار گرفته، نشان می دهد که مگارپتورها ۸۰ میلیون سال پیش در دوره کرتاسه می زیستند. علاوه بر این گونه ترسناک، در این کشور بقایای دایناسورهای غول پیکر گیاه خوار با وزن بیش از ۶۳ تن که سنگین‌تر از ۱۰ فیل بالغ آفریقایی بوده است، نیز کشف شده است. این هیولاهای گیاه خوار برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ پس از آن که یک ‌گله‌دار از پاتاگونیای آرژانتین یک فسیل استخوان را پیدا کرد، خبرساز شد. همچنین فسیل پرنده ای عظیمی با نام علمی «Argentavis magnificens» در سال ۱۹۷۹ میلادی در کشور آرژانتین پیدا شد. پژوهشگران اعلام کردند که این پرنده ۶ میلیون سال قبل روی کره زمین می زیسته است. طول بال های این ابرپرنده به ۶ تا ۸ متر می رسیده و ارتفاع آن نیز ۲ متر برآورد شده است.

 

    کشف بزرگترین پرنده در جهان در آرژانتین

 

۵٫ غار دست ها

 

در استان سانتا کروز و در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شهر پینتوراس، غاری با قدمت طبیعی ۳۰ هزار سال وجود دارد که در نوع خود در دنیا شگفت انگیز است. غار دست آرژانتین، شما را به یکی از اولین گونه‌های شناخته شده از هنر انسانی می رساند، که این آثار تقریبا متعلق به ده هزار سال پیش است. نقاشی‌های دیواری این غار نه تنها ارزش باستانی دارند، بلکه بسیار زیبا و هنری هستند. غار دست آرژانتین ۲۴ متر عمق داشته و دهانه آن حدود ۱۴ متر عرض دارد. درون غار شیبی صعودی را مشاهده می کنید که در ارتفاعی حدود ۲ متر به پیش می رود. در این غار سه سبک نقاشی دیده می شود که به نظر می‌رسد، برای افراد مختلف در دوره‌های تاریخی متفاوت است. اما ویژگی متفاوت این سبک ها، قسمتی است که به غار دست معروف است.

 

در این غار، شما صدها جای دست‌ رنگارنگ را مشاهده می کنید که در امتداد دیوارهای غار به هم چسبیده اند. در این غار، همچنین صحنه های شکار، نمادهای زندگی انسانی و حیوانی نیز یافت می شود که بیشتر آن ها به تاریخی قبل تر از طرح دست ها، یعنی چیزی حدود ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. جامعه شکارچی که در این غار ساکن بودند، این نقاشی ها را برای دنبال کردن شکار خود که در آن زمان بیشتر یک گونه از لاما بود، می کشیدند. محبوب ترین وسیله شکار در آن زمان چیزی به نام بولا بود که مانند گرز می ماند؛ با این تفاوت که سر آن توپ مانند بوده و به چیزی شبیه طناب وصل می شود. سومین رده از هنر نیز با نقاشی هایی که حیوانات و انسان ها را به تصویر کشیدند، طراحی شده بودند.

 

    غار دست ها با قدمت هنری بیش از ده هزار سال قبل از میلاد

 

۶٫ جنگل گیتار

 

یادگار عشق سوزان یک مزرعه دار در فراغ همسرش، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور آرژانتین را پدید آورده است. در منطقه حاصلخیز از یک دشت علفزار در آمریکای جنوبی واقع در آرژانتین، جنگل گیتاری شکلی ساخته شده است، که هفت هزار درخت سرو و اکالیپتوس دارد. این جنگل که دقیقا به شکل یه گیتار ساخته شده، یک کیلومتر طول و از آسمان توسط هواپیماهای عبوری و ماهواره ها به خوبی قابل مشاهده است و با این مقیاس قابل توجه، تبدیل به یک قطعه هنری بر روی زمین شده است. این اثر هنری-طبیعی توسط یک کشاورز به نام «پدرو مارتین» که ۷۱ سال سن دارد، در مدت ۳۰ سال ساخته شده است. زمانی که همسر مارتین در یک سانحه هوایی در سال ۱۹۷۷ بر اثر پارگی آنوریسم مغزی درگذشت، پدرو مارتین بسیار ناراحت شد و به این فکر افتاد تا یاد همسرش را برای همیشه زنده نگه دارد. او دو سال بعد از مرگ همسرش تصمیم گرفت که جنگلی به شکل گیتار، که رویای همسرش بود را با هفت هزار درخت به وجود آورد. گیتار ساخته شده به شکل عدد هشت بوده و در داخل آن درختانی به شکل ستاره ساخته شدند که درختان اکالیپتوس آبی از میان آن تا بخش آکورد گیری ادامه یافته اند و نماینده شش سیم گیتار هستند.

 

    جنگل گیتار در کشور آرژانتین

 

۷٫ یخچال طبیعی پریتو مورنو

 

یخچال طبیعی پریتو مورنو سومین ذخیره گاه بزرگ آب شیرین در جهان است که در پارک ملی لس‌گلاسیرز در ایالت سانتاکروز کشور آرژانتین قرار دارد. این یخچال درخشان که بر روی آب های یک دریاچه قرار دارد، از مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتاگونیا در آرژانتین محسوب می شود و تماشای آن یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال جالب ترین ماجراجویی هاست. اگر دوست دارید در زندگی تان فقط یک یخچال طبیعی ببینید، یخچال طبیعی پریتو مورنو یکی از بهترین گزینه ها است. این یخچال ویژگی جالبی دارد و آن این است که برخلاف بیشتر یخچال های طبیعی دیگر دنیا همچنان در حال بزرگ شدن است. نام این یخچال شگفت انگیز برگرفته از اسم کاشف آن در قرن نوزدهم است.

 

پریتو مورنو ۳۰ کیلومتر طول دارد و حدود ۷۳ متر از سطح آب بیرون آمده است. این یخچال بخشی از میدان یخی نواحی جنوبی پاتاگونیا است که چندین یخچال طبیعی در جنوب شیلی و آرژانتین را تغذیه می کند و سومین ذخیره گاه آب شیرین در دنیاست. بخشی از این ناحیه در سال ۱۹۸۱ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این یخچال در بخش جنوبی پارک ملی قرار دارد و به خاطر تغییرات همیشگی، حرکات و ریزش یخ از دیواره هایش معروف است. یکی از ناب ترین صحنه های این یخچال، وقتی است که تخته یخ های شکسته شده به داخل آب می افتند و صدای مهیبی تولید می کنند؛ صدایی که در کل دریاچه می پیچد و حال و هوای عجیبی به وجود می آورد.

 

    یخچال طبیعی پریتو مورنو در ایالت سانتاکروز آرژانتین

 

۸٫ آشپزی در آرژانتین

 

هشتمین کشور بزرگ دنیا، به همان وسعت و بزرگی خود دارای تنوع غذایی زیادی است و غذای این کشور از فرهنگ غذایی مهاجران اسپانیایی و ایتالیایی الهام گرفته شده است. آرژانتین به دلیل وجود نواحی پست و کم ارتفاع، از مناطق اقلیمی و غنی بومی برخوردار بوده و همین امر یکی از عوامل مهم در ایجاد رژیم غذایی عالی و تهیه‌ غذاهای بومی بسیار خوش طعم است. مردم این کشور علاقه وافری به خوردن گوشت دارند و بیش از چهار درصد از گله‌های گاوهای نر جهان، توسط گله‌داران کشور آرژانتین نگهداری و پرورش داده می‌شوند. مردم آرژانتین به خوش‌گذرانی و پرخوری مشهور هستند. آن‌ها سالیانه به طور میانگین حدود ۱۰۰ کیلوگرم گوشت گاو را در مصرف غذایی خود قرار داده اند که در سالیان اخیر حتی این مقدار هم افزایش یافته است. آرژانتین همچنین یکی از بزرگترین تولید کنندگان عسل در آمریکای جنوبی است و به واسطه‌ آن توانسته‌اند دسرهایی بسیار لذیذ را در رژیم غذایی خود تهیه و جای‌ دهد. از غذاهای خوشمزه و معروف آرژانتینی ها می توان به چوریپان که نوعی ساندویچ سوسیس مخصوص است، امپانادا که به معنی پیچیده در نان است، پروولتا که در واقع پنیر گریل شده است، آسادو که نوعی گوشت کبابی است و دولچه ده لچه که دسری خوشمزه است، اشاره کرد.

 

    امپانادا یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی آرژانتین

 

۹٫ شبه جزیره والدز

 

شاید به اندازه انگشتان یک دست در جهان مناطقی وجود داشته باشند که شما بتوانید گونه های مختلف جانوری و دریایی را یک جا مشاهده کنید. یکی از این مناطق انگشت شمار و شگفت آنگیز، شبه جزیره والدز در آرژانتین است. اگر عاشق حیوانات و حیات وحش هستید بدانید که با رفتن به این شبه جزیره رویایی، شانس به شما رو کرده است. این شبه جزیره به دلیل اهمیت زیست محیطی مهمی که دارد در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. شبه جزیره والدز در سواحل اقیانوس اطلس در شمال شرقی ایالت چوبوت آرژانتین قرار دارد و به دلیل جریان های گرم برزیل و جریان های سرد جزیره مالویناس که به هم برخورد می کنند، بهترین شرایط را برای تولید مثل و بزرگ شدن حیوانات در دل خود دارد. از فیل و شیرهای دریایی گرفته تا انواع پرندگان مهاجر و کمیاب، پگوئن ماژلان، دولفین، وال و نهنگ های قاتل را می توانید در والدز مشاهده کنید. این شبه جزیره در اواخر قرن ۱۸ توسط پادشاه اسپانیا کشف شد. پادشاه که در حال رفتن به پاتاگونیا بود در میانه راه توجهش به این شبه جزیره جلب شد. سواحل زیبا، صخره های بلند و خلیج های پنهانی که با امواج احاطه شده اند، به همراه حیات وحشی منحصر به فرد از ویژگی های شبه جزیره والدز است. در این منطقه برای جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات بزرگ دریایی، قوانین جدی اعمال شده تا از انقراض این گونه های کمیاب جلوگیری شود.

 

    نهنگ های قاتل در سواحل شبه جزیره والدز در آرژانتین

 

۱۰٫ قبرستان ریکولتا

 

قبرستان ریکولتا دارای معماری منحصر به فرد و جالبی در نوع خود بوده و آرامگاه مشاهیر کشور آرژانتین است. این قبرستان از جاذبه های مهم توریستی شهر بوینس آیرس محسوب می شود و بسیاری آن را مسحورکننده می‌دانند. این گورستان در سال ۲۰۱۱ میلادی، یکی از بهترین گورستان‌های جهان نامیده شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست ده آرامگاه زیبای جهان قرار گرفت. شخصیت های مهمی نظیر بسیاری از روسای جمهور، دیکتاتورها، نویسندگان، قهرمانان ملی از جمله اوا پرون (یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین زنان کشور آرژانتین)، بنیان‌گذار نیروی دریایی آرژانتین و نوه ناپلئون در این قبرستان که شاهکار عظیم معماری و مجسمه‌سازی است، دفن شده‌اند. طراحی قبرستان را یک مهندس فرانسوی به نام «پروسپرو کیتلین» انجام داد. کلیسای جامع متروپلین بوینس‌آیرس را نیز همین فرد طراحی کرده است. گورستان مذکور برای آخرین بار در سال ۱۸۸۱ توسط یک معمار ایتالیایی بازسازی شد. مواد اولیه برای ساخت قبرستان بین سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۳۰ از پاریس و میلان وارد می شدند. این گورستان جزو آثار ملی ثبت‌شده و تحت حفاظت دولت آرژانتین است. پر بازدیدترین آرامگاه این گورستان، آرامگاه اوا پرون (اویتا) همسر خوان پرون، رئیس ‌جمهور آرژانتین است. قبرستان ریکولتا از جمله قبرستان‌هایی است که فقط، تاریخ مرگ بر روی قبرهای آن حک می‌شود.

 

    گورستان ریکولتا در شهر بوینس آیرس

۱۰ حقیقت جالب و خواندنی درباره آرژانتین

۱۰ حقیقت جالب و خواندنی درباره آرژانتین


  • kami kami
  • ۰
  • ۰

کشور دانمارک

معرفی کشور دانمارک 

دانمارک کشوری در شمال قاره اروپا و کوچکترین کشور اسکاندیناوی به شمار می رود. کشور دانمارک از چند جزیره، در دریای بالتیک تشکیل شده که شیلند و فون از بزرگ ترین جزایر آن به حساب می آیند. کپنهاگ که پایتخت این کشور است، در جزیره شیلند است. جمعیت دانمارک تنها پنج میلیون و هفتصد هزار نفر است که بیست درصد جمعیت این کشور در شهر کپنهاگ ساکن هستند و سایر شهرهای مهم آن آرهوس، آلبورگ و ادنسا است. مساحت این کشور زیبای اسکاندیناوی، تنها ۴۳ هزار کیلومتر مربع است که از این نظر ۱۳۱ اُمین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. این کشور به دلیل شمار زیاد جزایر، دارای خط طولانی ساحلی به طول ۷۴۱۳ کیلومتر است که از دیوار چین هم طولانی تر است. جزایر فارو وگرینلند، بخشی از پادشاهی دانمارک به‌شمار می‌آیند؛ اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۹ به آن‌ها خودگردانی اعطا شده‌است.

 

دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد، با کشور آلمان است. پلی دریایی به نام پل اورسوند، این کشور را به سوئد متصل می‌کند که طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است. دانمارک از نظر کم بودن اختلاف طبقاتی، در رتبه اول جهان قرار دارد. این کشور از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم دنیا قرار داشته و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکررا به عنوان راضی‌ترین و خوشحال ترین مردم جهان اعلام می‌شوند. از شخصیت های مهم دانمارک می توان به هانس کریستین آندرسن، نویسنده ی معروف دانمارکی اشاره کرد که شهرتی جهانی دارد. از معروف‌ترین داستان‌های او می‌توان به پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور اشاره کرد.

 

از نکات جالب در مورد این کشور سردسیر اروپایی، پرچم ملی آن است. پرچم این کشور که شامل یک صلیب سفید در میان آن است، قدیمی‌ترین پرچمی در دنیاست که از سال ۱۸۲۱ تا به حال تغییری نکرده است. پادشاهی دانمارک در قرن دهم میلادی، توسط وایکینگ‌ها تاسیس شد و تا امروز پابرجا مانده است و بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی در دنیا است. با این که دانمارک موقعیت شمالی دارد، ولی تغیرات آب و هوایی در آن شدید نیست. آب و هوای این کشور بسیار معتدل است. البته دانمارک از جمله کشورهای پربارش از نظر نزولات آسمانی در دنیا محسوب می شود، به طوری که هر دو روز یک بار در دانمارک یا باران یا برف می بارد. یعنی در حدود ۱۷۱ روز در سال، مردم این کشور از دیدن آفتاب محرومند.

 

    ابرهای باران زا در کپنهاگ، پایتخت دانمارک

 اگر قصد سفر به دانمارک را دارید: 

کشور وایکینگ ها یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا است. به هر نقطه از کشور دانمارک بروید، چشم انداز زیبای دریا در مقابل دیدگان شما قرار دارد. هیچ مکانی در دانمارک تا ساحل بیش از ۵۰ کیلومتر فاصله ندارد و با بیش از ۷۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی، داشتن یک ساحل اختصاصی دور از دسترس نیست. مسیرهای تماشایی، مانند مسیر مارگوریت، با گذر از راه های پر‌پیچ ‌و‌خم برون شهری و شهرهایی با قرن ها قدمت، بهترین مکان های خاطره ساز را برای شما به وجود می آورند. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، دهکده‌ها و آثار تاریخی قرون وسطی و همچنین آثار متعددی به جا مانده از قوم وایکینگ‌ها، همگی از جذابیت‌های دانمارک هستند. اهالی این کشور رفتار بسیار دوستانه‌ای با گردشگران دارند و مهمان‌نواز هستند. دانمارکی‌ها سبک زندگی شاد و منظمی دارند. این کشور در منطقه‌ معتدل شمالی قرار گرفته و میانگین دمای هوای هوای آن ۷٫۷ درجه سانتیگراد است. فوریه معمولا سردترین ماه سال و میانگین دما صفر درجه سانتیگراد است. ماه آگوست با میانگین دمای ۷٫۱۵ درجه‌ سانتیگراد، گرم‌ترین ماه سال است.

 

پس یادتان باشد، همیشه یک ژاکت همراه داشته باشید؛ چون هوای متغیر این کشور هر لحظه ممکن است، شما را غافلگیر کند. از دوچرخه سواری در خیابان های این کشور به خصوص پایتخت آن لذت ببرید و به تماشای قصرهای مجلل آن بروید.کپنهاگ شهر وایکینگ ها به همراه دهکده ها و کلیساهای تاریخیش، از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی و اروپای شمالی است. همچنین نباید از موزه‌ها، قلعه‌های شگفت انگیز، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های قدیمی چوبی این شهر غافل شد. از مکان های دیدنی این کشور از به اختصار می توان به مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ، کاخ کریستینبورگ در پایتخت این کشور، موزه و گالری ملی دانمارک، پارک تیوولی، کاخ آمالین برگ و موزه هنرهای معاصر نیکلای، اشاره کرد.

 

    قلعه فردریکسبورگ ساخته شده در قرن ۱۶ میلادی

معرفی کشور دانمارک

معرفی کشور دانمارک


  • kami kami
  • ۰
  • ۰

معرفی کشور روسیه

معرفی کشور روسیه 

آنچه که در مورد کشور روسیه در نگاه اول، توجهات رو به خود جلب می کند، جغرافیای خاص این کشور هست. سرزمین تزارها با بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع پهناوترین کشور جهان به شمار می آید که به تنهایی ۱۱٫۵ درصد خشکی های جهان را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید، این مساحت به اندازه مساحت سیاره پلوتون است. پایتخت این کشور، شهر مسکو است که بزرگترین شهر اروپا نیز محسوب شده و جمعیت آن ۱۳ میلیون نفر است. روسیه بیشتر از هر کشوری در دنیا، مناطق زمانی مختلف را پوشش می دهد و به طور کلی ۹ منطقه زمانی در این کشور وجود دارد. روسیه با اقیانوس های آرام شمالی و منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. جمعیت این کشور هم در آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، بالغ بر ۱۴۴ میلیون نفر بوده که از این نظر، روسیه در رتبه نهم پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار می گیرد. متوسط عمر مردان در روسیه ۶۵ و در زنان ۷۷ سال است.

 

روس ها جزء ۵۰ کشوری هستند که میزان عمر متوسط مردانشان تا این حد پایین است. در کشور آمریکا، تنها ۱۰ درصد از مردها قبل از ۵۵ سالگی جانشان را از دست می دهند و در بریتانیا این آمار فقط ۷ درصد است. یکی از علل اصلی مرگ های زودرس در روسیه، استفاده بیش از حد از مشروبات الکلی است. آن ها در طول هفته، بیش از دو لیتر نوشیدنی الکلی مصرف می کنند. روسیه تا قبل از قرن هجدهم، کشور چندان قدرتمندی در جهان شناخته نمی شد ولی در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار، پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ۱۹۱۷ انقلاب کمونیستی در شوروی سابق به وقوع پیوست و نام این کشور به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت. روسیه با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۹۹۱ شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.

 

   کلیسای جامع سنت باسیل در میدان سرخ مسکو

اگر قصد سفر به روسیه دارید: 

تا اینجا که کمی با جغرافیای خاص روسیه آشنا شدید، شاید دوست داشته باشید که به این کشور زیبا سفری داشته باشید. مردم روسیه، مردمی فرهنگ دوست هستند و مانند ما ایرانی ها برای فرهیختگان خود ارزش ویژه ای قائل هستند. روسیه با فرهنگ و تمدن ریشه دار خود در سرتاسر اروپا، الهام بخش نژاد اسلاو است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهترین زمان سفر، جولای و آگوست (تیر و مرداد) گرم ترین ماه های سال هستند و به همین دلیل مهم ترین فصل تعطیلات در روسیه به شمار می روند. اقامت و غذاخوردن در این کشور به مراتب ارزان‌ تر از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی است. از آن جایی که بیشتر این سرزمین را طبیعت و پوشش های گیاهی تشکیل می دهد، به روسیه لقب «شش های اروپا» را داده اند. روسیه بعد از آمازون، دومین منطقه ی جهان با بیشترین مقدار جذب کربن دی اکسید است. این کشور ۲۰ درصد کل جنگل های جهان را در اختیار دارد و عمیق ترین دریاچه جهان (بایکال) نیز در آن جا قرار دارد. از مکان های دیدنی روسیه به اختصار می توان به میدان سرخ مسکو، اثر تاریخی مادر میهن در شهر ولگوگراد، کاخ کرملین مسکو، کوههای البروس، دریاچه زیبای بایکال و بنای همه مذاهب در شهر کازان روسیه اشاره کرد.

 

   بنای همه مذاهب در شهر کازان روسیه

معرفی کشور روسیه

معرفی کشور روسیه


  • kami kami
  • ۰
  • ۰

معرفی کشور مکزیک

معرفی کشور مکزیک 

مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است که دارای فرهنگ و قدمتی بالا در بین کشورهای قاره آمریکا و دنیا شناخته می شود. «استادوس یونیدوس مکزیکانوس» نام رسمی کشور مکزیک به معنای ایالت متحد مکزیک است که این نام پس از نام پایتخت (مکزیکوسیتی) بر روی این کشورگذاشته شد. مکزیک با ۱۲۹ میلیون نفر جمعیت، در رده دهم پرجمعیت ترین کشورهای دنیا قرار داشته و پس از ایالات متحده امریکا و برزیل، در رده سوم پرجمعیت ترین کشورهای قاره آمریکا قرار دارد. مکزیک پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان جهان نیز محسوب می شود و در تولید نقره، رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است. پایتخت این کشور، شهر مکزیکوسیتی است که به عنوان بزرگترین شهر این کشور و همچنین مهم‌ترین مرکز سیاسی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی مکزیک به شمار می رود. جمعیت این کلان شهر نزدیک به ۹ میلیون نفر بوده و بد نیست بدانید که ازدواج همجنس‌گرایان در سال ۲۰۱۰ در این شهر قانونی اعلام شد. مکزیکوسیتی نخستین شهر در آمریکای لاتین بود، که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرد. در سده های ۱۴ تا ۱۶ میلادی که آزتک ها بر قسمت هایی از این کشور مسلط بودند، پایتخت باستانی مکزیک «تنوچتیتلان» نامیده می شد. اسپانیایی ها پس از فتح این منطقه در سده شانزدهم میلادی، تنوچتیتلان را خراب کردند و روی ویرانه های پایتخت آزتک ها، مکزیکوسیتی امروزی را بنا نهادند. مکزیکوسیتی مطابق معماری شهرهای اسپانیایی و برای یادبود آن شهرها طراحی و ساخته شد. مکزیک با ۱,۹۶۴,۳۷۵ کیلومتر مریع وسعت، سیزدهمین کشور وسیع جهان محسوب می شود. این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم‌مرز است. همچنین اقیانوس آرام در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق آن قرار دارند. مکزیک در تولید نفت خام هم به مانند رتبه خود در جمعیت، دهمین کشور بزرگ دنیا محسوب شده و از کشورهای مهم نفتی جهان به شمار می رود. ذرت مکزیکی و موج مکزیکی، شاید مشهورترین چیزهایی باشند که از مکزیک وارد فرهنگ و زندگی ما شده است.

 

مکزیک در سالیان اخیر رشد اقتصادی مناسبی را تجربه کرده و تواسته به عنوان یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا لقب بگیرد. هر چند در این کشور هنوز فقر، بی سوادی و کارتِل های مواد مخدر بیداد می کنند. یکی از عوامل شکوفایی رشد اقتصادی این کشور، همسایه بودن آن ها با بزرگترین قطب اقتصادی دنیا، یعنی ایالات متحده آمریکاست. میزان تولید ناخالص داخلی مکزیک در سال ۲۰۱۶، چیزی نزدیک به یک تریلیون دلار بوده است. مکزیک مهد یکی از مهم ترین تمدن‌های باستان دنیا، تمدن آزتک بوده‌است. این کشور در سده ۱۶ میلادی توسط «هرنان کورتس» کشف شد و در سال ۱۵۱۹ تمدن‌های بومی مکزیک از سوی اسپانیایی‌ها مورد حمله قرار گرفتند. این کشور از سال ۱۵۲۱ تا جنگ‌های استقلال در سال ۱۸۱۰ مستعمره اسپانیا بوده‌است. مکزیک پرجمعیت‌ترین، منطقه تحت‌الحمایه اسپانیا بود. پس از سه قرن استیلای امپراتوری اسپانیا، سرانجام در سال ۱۸۱۰ استقلالِ مکزیک از اسپانیا اعلام شد. در سال های اخیر سه کارگردان معروف مکزیکی با فیلم های خود، مخاطبان عام و خاص سینما را به سوی خود جلب کرده اند. فیلم های آن ها هم، جوائز پر شماری گرفته و هم در گیشه موفق بوده است. آلخاندرو گونزالز ایناریتو (Alejandro González Iñárritu) با فیلم هایی نظیر بِردمن و از گور برخواسته توانسته در دو سال پیاپی، برنده جایزه اسکار شود. آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón) نیز توانسته با فیلم جاذبه در سال ۲۰۱۳ اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را ازآن خود کند و در آخر گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) که توانسته با فیلم های فانتزی به مانند هزارتوی پن، تیغه ۲، پسر جهنمی و حاشیه اقیانوس آرام و همچنین فیلم شکل آب (The Shape of Water) توانسته برنده اسکار شود. مکزیک مدفن نویسنده بزرگی به نام گابریل گارسیا مارکز است که برنده نوبل ادبیات برای رمان صد سال تنهایی در سال ۱۹۸۲ شده است. رمان صد سال تنهایی، اثری ماندگاری است که ۳۰ میلیون نسخه از آن تاکنون در سرتاسر جهان به فروش رفته و به بیش از ۳۰ زبان مختلف هم ترجمه شده‌است.

 

    قصر هنرهای زیبا (Palacio de Bellas Artes) در شهر مکزیکوسیتی

 اگرقصد سفر به مکزیک دارید: 

مکزیک کشور هفتاد و دو رنگ است و بیش از ۶۲ زبان و گویش مختلف دارد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۲ میلیون نفر که در حدود یک چهارم جمعیت مکزیک می شود، از این کشور زیبا و تاریخی دیدن کردند. حضور این تعداد گردشگر، باعث شد مکزیک به درآمد ۱۹ میلیارد دلاری فقط از صنعت توریسم خود دست پیدا کند. مکزیک از ویرانه‌های تمدن بزرگ آزتک، فرهنگ غنی خود، غذاهای تند و مشهورش، جنگل‌های انبوه که هزاران طوطی در آن زندگی می‌کنند تا شهرهای مدرن و سواحل زیبایش تشکیل شده است؛ همین عوامل باعث شده تا کشور مکزیک در بین ده کشور اول پذیرنده گردشگر در دنیا قرار گیرد. مکزیک کشوری پهناور است؛ از این رو، آب‌و‌هوای متنوعی در مناطق مختلف دارد. در رشته‌کوه‌ها و فلات جنوبی، دارای آب و هوای مرطوبی است. در برخی از نواحی استوایی جنوبی، رطوبت زیاد و بارندگی فراوان است. تقریبا در تمام مناطق مکزیک، تابستان، پرباران‌ترین فصل سال است. در فصل زمستان، باد سردی از سمت ایالات متحده آمریکا می وزد که باعث کاهش ناگهانی دما می‌شود. به دلیل وزش این باد، مناطق داخلی شمالی، زمستان سردی را می‌گذرانند. گردشگران در تمام طول سال می توانند به این کشور سفر ‌کنند و در هیچ فصلی از سال، محدودیتی برای گردشگران وجود ندارد.

 

گردشگران در فصل زمستان به نواحی ساحلی و در تابستان به مناطق کوهستانی سفر می‌کنند. ماه نوامبر (آبان ماه) بهترین ماه سال برای سفر به مکزیک است. بارندگی‌ها تقریبا تمام شده، زمین‌ها هنوز تازه و سرسبز است و فصل پرگردشگر و شلوغ سال هنوز شروع نشده است. مکزیک یکی از کشورهای جذاب برای علاقه مندان به ساحل و موج سواری است. این کشور شامل خلیج مکزیک، دریای کارائیب در شرق و اقیانوس آرام در غرب است. بسته به این که شما کدام سمت مکزیک را انتخاب می‌کنید، سواحل و دریای آن منطقه هم متفاوت است. از سواحل مشهور این کشور می توان از پلایا دلکارمن (Playa del Carmen)، ساحل پوئرتو والارتا (Puerto Vallarta Beach)، پلایالاروپا (Playa La Ropa)، پلایا نورته (Playa Norte)، ساحل مخفی ماریتا و ساحل تولوم (Tulum) نام برد. از مکان های مشهور گردشگری این کشور هم به اختصار می توان به چولولا (بزرگ ترین هرم دنیا)، شهر تاریخی اوآخاکا، میدان بزرگ زوکالو در پایتخت مکزیک، تخکو (شهر جواهرات قیمتی مکزیک) و تنگه‌ مس که حتی از گراند کانیون در ایالات متحده هم عمیق تر است، اشاره کرد.

 

    ساحل کانکون با دریایی به رنگ فیروزه ای در کشور مکزیک

معرفی کشور مکزیک

معرفی کشور مکزیک


  • kami kami