تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از جنگل حرا که به سمت روستای طبل و از آنجا روبه پایین و به سمت سلخ برویم در نزدیکی‌های بام قشم به دره بزرگی می‌رسیم که به خاطر تندیس‌های بزرگش به آن دره تندیس‌ها می‌گویند. این دره مثل دره ستارگان است،اما وسعتش از دره ستارگان بیشتر است و بزرگی تندیس‌هایش آدم را خیره می‌کند. اگر در دره تندیس‌ها بایستید شاید تصورش را هم نکنید در این دشت خشک که ترک‌های گلی آن را پوشانده زمانی دریا وجود داشته و ماهی‌های زیادی در آن زندگی می‌کرده‌اند،اما وجود صدف‌هایی که کف دره را پوشانده تصویر آن دریای پر آب را برایمان زنده می‌کند. دره پر است از انواع اشکال جالب و شگفت‌انگیز که انگار هنرمندی توانا آنها را به وجود آورده و سالها مشغول تراشیدن سنگ‌ها بوده است،حال آنکه همه اینها کار باد و باران است.

دره تندیس‌ها در بخش جنوبی جنگل حرا واقع شده است. دلیل نام گذاری این دره وجود اشکال مختلف با حجم و طرح های متفاوت می باشد.

 

آنچه که در این منطقه دیده می‌شود، بازمانده دشت مرتفعی است که زمانی به بام قشم متصل بوده است. بالا آمدگی تدریجی جزیره موجب عقب رفتن ساحل و گسترش مساحت خشکی شده است. این دره روزگاری بستر دریا بوده و انواع ماهیها و نرمتنان و آبزیان لای این شکافها زندگی می کرده اند. سرتاسر خاک دره تندیس‌ها پر از صدفهای دوکفه ای است که از گذشته بجا مانده اند.

 

دره تندیس‌ها قشم از لحاظ ساختاری نسبتاً شبیه به دره ستارگان می‌باشد با این تفاوت که وسعت بیشتری داشته و تراکم پدیده در آنجا کمتراست.

غار نمکدان قشم که دومین غار بزرگ نمکی دنیا ست نیز در این دره قرار دارد.

اگر قصد سفر به این جزیره را دارید بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

 

 

دره تندیس‌ها در قشم


  • kami kami