تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

کشور دانمارک

معرفی کشور دانمارک 

دانمارک کشوری در شمال قاره اروپا و کوچکترین کشور اسکاندیناوی به شمار می رود. کشور دانمارک از چند جزیره، در دریای بالتیک تشکیل شده که شیلند و فون از بزرگ ترین جزایر آن به حساب می آیند. کپنهاگ که پایتخت این کشور است، در جزیره شیلند است. جمعیت دانمارک تنها پنج میلیون و هفتصد هزار نفر است که بیست درصد جمعیت این کشور در شهر کپنهاگ ساکن هستند و سایر شهرهای مهم آن آرهوس، آلبورگ و ادنسا است. مساحت این کشور زیبای اسکاندیناوی، تنها ۴۳ هزار کیلومتر مربع است که از این نظر ۱۳۱ اُمین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. این کشور به دلیل شمار زیاد جزایر، دارای خط طولانی ساحلی به طول ۷۴۱۳ کیلومتر است که از دیوار چین هم طولانی تر است. جزایر فارو وگرینلند، بخشی از پادشاهی دانمارک به‌شمار می‌آیند؛ اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۹ به آن‌ها خودگردانی اعطا شده‌است.

 

دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد، با کشور آلمان است. پلی دریایی به نام پل اورسوند، این کشور را به سوئد متصل می‌کند که طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است. دانمارک از نظر کم بودن اختلاف طبقاتی، در رتبه اول جهان قرار دارد. این کشور از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم دنیا قرار داشته و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکررا به عنوان راضی‌ترین و خوشحال ترین مردم جهان اعلام می‌شوند. از شخصیت های مهم دانمارک می توان به هانس کریستین آندرسن، نویسنده ی معروف دانمارکی اشاره کرد که شهرتی جهانی دارد. از معروف‌ترین داستان‌های او می‌توان به پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور اشاره کرد.

 

از نکات جالب در مورد این کشور سردسیر اروپایی، پرچم ملی آن است. پرچم این کشور که شامل یک صلیب سفید در میان آن است، قدیمی‌ترین پرچمی در دنیاست که از سال ۱۸۲۱ تا به حال تغییری نکرده است. پادشاهی دانمارک در قرن دهم میلادی، توسط وایکینگ‌ها تاسیس شد و تا امروز پابرجا مانده است و بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی در دنیا است. با این که دانمارک موقعیت شمالی دارد، ولی تغیرات آب و هوایی در آن شدید نیست. آب و هوای این کشور بسیار معتدل است. البته دانمارک از جمله کشورهای پربارش از نظر نزولات آسمانی در دنیا محسوب می شود، به طوری که هر دو روز یک بار در دانمارک یا باران یا برف می بارد. یعنی در حدود ۱۷۱ روز در سال، مردم این کشور از دیدن آفتاب محرومند.

 

    ابرهای باران زا در کپنهاگ، پایتخت دانمارک

 اگر قصد سفر به دانمارک را دارید: 

کشور وایکینگ ها یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا است. به هر نقطه از کشور دانمارک بروید، چشم انداز زیبای دریا در مقابل دیدگان شما قرار دارد. هیچ مکانی در دانمارک تا ساحل بیش از ۵۰ کیلومتر فاصله ندارد و با بیش از ۷۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی، داشتن یک ساحل اختصاصی دور از دسترس نیست. مسیرهای تماشایی، مانند مسیر مارگوریت، با گذر از راه های پر‌پیچ ‌و‌خم برون شهری و شهرهایی با قرن ها قدمت، بهترین مکان های خاطره ساز را برای شما به وجود می آورند. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، دهکده‌ها و آثار تاریخی قرون وسطی و همچنین آثار متعددی به جا مانده از قوم وایکینگ‌ها، همگی از جذابیت‌های دانمارک هستند. اهالی این کشور رفتار بسیار دوستانه‌ای با گردشگران دارند و مهمان‌نواز هستند. دانمارکی‌ها سبک زندگی شاد و منظمی دارند. این کشور در منطقه‌ معتدل شمالی قرار گرفته و میانگین دمای هوای هوای آن ۷٫۷ درجه سانتیگراد است. فوریه معمولا سردترین ماه سال و میانگین دما صفر درجه سانتیگراد است. ماه آگوست با میانگین دمای ۷٫۱۵ درجه‌ سانتیگراد، گرم‌ترین ماه سال است.

 

پس یادتان باشد، همیشه یک ژاکت همراه داشته باشید؛ چون هوای متغیر این کشور هر لحظه ممکن است، شما را غافلگیر کند. از دوچرخه سواری در خیابان های این کشور به خصوص پایتخت آن لذت ببرید و به تماشای قصرهای مجلل آن بروید.کپنهاگ شهر وایکینگ ها به همراه دهکده ها و کلیساهای تاریخیش، از زیباترین شهرهای اسکاندیناوی و اروپای شمالی است. همچنین نباید از موزه‌ها، قلعه‌های شگفت انگیز، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های قدیمی چوبی این شهر غافل شد. از مکان های دیدنی این کشور از به اختصار می توان به مجسمه غول پیکر در جنگل های کپنهاگ، کاخ کریستینبورگ در پایتخت این کشور، موزه و گالری ملی دانمارک، پارک تیوولی، کاخ آمالین برگ و موزه هنرهای معاصر نیکلای، اشاره کرد.

 

    قلعه فردریکسبورگ ساخته شده در قرن ۱۶ میلادی

معرفی کشور دانمارک

معرفی کشور دانمارک


  • ۹۷/۰۳/۱۴
  • kami kami

کشور دانمارک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی