تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
       آبشار ایگواسو برزیل یکی از عجایب هفتگانه جهان

آبشارهای ایگواسو در مرز آرژانتین و برزیل شامل ۲۵۷ آبشار در مسیری به طول ۷/۲ کیلومتر می شود که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا انتخاب شده و در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است.

آبشار ایگواسو که در سال ۱۵۴۱ توسط آلوار نونز کابزا د واکا، مکتشف و جهانگرد اسپانیایی کشف شد دارای دو قسمت عمده است که هرکدامشان از صدها آبشار درست شده  و جزیره‌هایی صخره‌ای و پوشیده از درخت آنها را در لبهٔ ریزشگاه ایگواسو از یکدیگر جدا می‌سازد. در مجموع ۲۷۵ آبشار که ارتفاعشان بین ۳۰ تا ۴۰و ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است آبشار ایگواسو را تشکیل می‌دهند. همچنین این آبشار با گسترهٔ ۲٬۷ کیلومتری خود ۳ برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی وسعت داشته و از آبشار ویکتوریا در آفریقا نیز به‌طور قابل توجهی بزرگتر است.

 

حجم جریان آب آبشار ایگواسو در طی فصول بارانی از ماه نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین) به حداکثر ۱۲/۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد و در طی فصول خشک از اوت تا اکتبر (مرداد تا مهر)، این میزان کاهش یافته و به حداقل خود می‌رسد. در مجموع، میانگین جریان سالیانهٔ این آبشار در حدود ۱/۷۵۶ متر مکعب بر ثانیه است.

 

 

 

 

آبشارهای ایگواسو از رودخانه ای به همین نام سرچشمه گرفته و در مرز استان میسیونز آرژانتین و استان پارانا در برزیل قرار دارد. این آبشار رودخانه را به دو قسمت رود بالایی و رود پایینی تقسیم می کند. این رود تا شهر کوریتیبا (مرکز استان پارانا) ادامه می یابد. بیشتر رودخانه در خاک کشور برزیل و بیشتر آبشارها در خاک آرژانتین قرار دارد. در واقع آبشار به شکل J می باشد و ۸۰ درصد آن مربوط به آرژانتین و ۲۰% آن مربوط به برزیل می باشد. ارتفاع هر یک از آبشارها بین ۶۰ تا ۸۲ متر می باشد. تعداد آبشارهای کوچک بسته به سطح آب در زمان های مختلف سال بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ آبشار می باشد. تقریباً نیمی از جریان آب به درون شکافی به نام گلوگاه شیطان می ریزد. گلوگاه شیطان U شکل است؛ ۸۲ متر ارتفاع، ۱۵۰ متر عرض و ۷۰۰ متر طول دارد. هرساله به دلیل فرسایش آبی، ۳ میلی متر از لبه های بازالتی دهانه آبشار کاسته می شود. آب ایگواسوی پایین در دره ای جمع شده و به رودخانه پارانا می ریزد، که در مقابل آن سد ایتایپو بسته شده است. محل تلاقی جریان های آب، مرز بین برزیل، آرژانتین و پاراگوئه می باشد. ایگواسو سالانه جریان آب متوسط ۱۷۴۶ متر مکعب بر ثانیه را تولید می کند و بعد از آبشار نیاگارا رتبه دوم را دارد. ایگواسو معمولاً با آبشارهای ویکوتوریا در مرز بین زامبیا و زیمباوه مقایسه می شود و نسبت به ویکتوریا عریض تر می باشد. مه و قطرات آبی که از گلوگاه شیطان این آبشار به هوا بلند میشود از ۳۰ تا ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. نزدیک ترین فرودگاه بین المللی به آبشارهای ایگواسو فرودگاه بین المللی فوز دو ایگواسو (IGU) می باشد. این فرودگاه بین مسیر شهر به آبشار قرار دارد. ایرلاین های TAM، GOL و Azul از شهرهای اصلی برزیل پروازهای مستقیمی به فوز دو ایگواسو دارند. از فرودگاه فوز دو ایگواسو می توانید با سوار شدن یک تاکسی یا اتوبوس تا ورودی پارک ملی ایگواسو بیایید. به منظور افزایش بازدید از پارک، همچنین کاهش اثرات منفی زیست محیطی، اتوبوس های دو طبقه مدرنی با چشم انداز پانوراما و با ظرفیت ۷۲ مسافر، بازدید کنندگان را جابجا می کنند. شما می توانید در مسیر ورودی پارک تا آبشار که ۱۰ دقیقه طول می کشد، حیوانات با ارزشی نظیر یوزپلنگ، پروانه، راکون، میمون پرگو، مار مرجانی، توکان، طوطی و تمساح کیمن را ملاحظه کنید. پیاده رویی در طول دره طراحی شده که تا پایین گلوگاه شیطان ادامه دارد. این آبشار شامل چندین آبشار کوچکتر است که تنها با تماشای آن از هلی کوپتر میتوانید به شکوه و زیبایی آن پی ببرید. امکان استفاده از هلی کوپتر در سمت برزیل وجود دارد. مدت پرواز بر روی آبشار بین ۷ الی ۱۰ دقیقه می باشد و هر هلی کوپتر ظرفیت سوار کردن ۴ مسافر را دارد.

در هر دو کشور هم در برزیل و هم در آرژانتین قایق های تندرو مشهور به ماکوکو سافاری وجود دارند که تجربه رفتن در زیر آبشارهای زیبا را برای مسافرین فراهم می کنند. مسیرهای راهپیمایی برای رسیدن به آبشارها نیز یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات را برای گردشگران رقم میزند. تماشای رنگین کمان و شکوه ریزش آبشارها، آسمان آبی و هوای پاک و بالاخره شادی وصف ناپذیر خیس شدن در زیر آبشارها هیجانی ست که “باید” امتحان کرد. رستوران پورتو کانوس، بهترین رستوران واقع در کنار آبشار ایگو آسو می باشد و از بالکون رو به آبشار و فضای داخلی برخوردار است. غذای این رستوران به صورت بوفه می باشد و تنوع بسیار بالایی دارد. پارک پرندگان پارک پرندگان یک باغ وحش خصوصی در کنار پارک ملی ایگواسو می باشد که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده است. در این پارک شما می توانید تماس نزدیکی با ۱۰۲۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف برقرار کنید. این پارک ۵/۱۶ هکتار وسعت دارد و در میان جنگل های بارانی آتلانتیک انبوهی قرار گرفته است. شما در فاصله نزدیکی می توانید گونه های زیبای طوطی مکائو و توکان را مشاهده کنید. در این پارک از گونه های در حال انقراض پرندگان محافظت می شود. داستان این پارک از زمانی شروع شده که به دنیس کروکامپ و خانواده اش در نامیبیا یک جوجه طوطی اهدا شد و این ماجرا باعث شده به پرندگان علاقه مند شوند. سپس یکی از دوستانشان پیشنهاد ایجاد پارک کروکودیل ها را در ایگواسو به او داد، اما او یک پارک پرندگان ایجاد کرد. او به همراه همسرش آنا این پارک را در نزدیکی آبشار ایگواسو ایجاد کردند. در این پارک می توانید پرندگان بین نظیر و زیبایی از قبیل Casuares، Corujas، Tucan، Ararajubas، Ema و Faisoes را از نزدیک ببینید. سد ایتایپو سد ایتایپو که بر روی رودخانه پارانا در مرز پاراگوئه و برزیل (شهر ایگواسو) زده شده، طولانی‌ترین سد جهان می باشد. این سد در سال ۱۹۹۴ از سوی انجمن مهندسی عمران آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای مدرن انتخاب شد. نام این سد به معنای صدای سنگ است. ایتایپو در قالب یک پروژه دوجانبه و بر رودخانه پارانا میان دو کشور برزیل و پاراگوئه ساخته شد. ۱۸ واحد مولد برق این سد قادر به تولید ۱۴گیگا وات برق است. با مشاهده آمارهایی که اخیراً از میزان انرژی تولیدی این سد به دست آمده‌اند، می‌توان به عظمت سد ایتایپو پی برد. نیروگاه ایتایپو در واقع ۱۷ درصد از کل انرژی مورد نیاز صنایع برزیل و ۷۵ درصد انرژی پاراگوئه را تأمین می‌کند. این نیروگاه همچنین محل بزرگی برای جذب توریسم محسوب می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر از ۱۶۲ کشور جهان از این سد نیروگاهی بازدید کرده‌اند. لازم به ذکر است که برزیل صنعتی ترین کشور آمریکای لاتین است و برای کسب انرژی لازم برای صنایع خود شدیداً به نیرویی که این سد تولید می‌کند نیازمند است.

 

 

 

آبشار ایگواسو برزیل یکی از عجایب هفتگانه جهان

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
       جزیره کو فی فی تایلند

تایلند یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان است. این کشور دارای جزایر فراوان و زیبایی است که یکی از آن‌ها، کو‌فی‌فی نام دارد. این جزیره دارای جاذبه‌های توریستی فراوان است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

جزایر فی فی تایلند بین جزیره پوکت و غرب تنگه مالاکا قرار دارد. بزرگترین جزیره در بین جزایر فی فی جزیره «کو فی فی دون» است. این جزیره به دلیل مناظر زیبا و خیره کننده خود معروف شده و سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. سواحل جزیره و آب های زلال آن تحت حفاظت پارک ملی است. در حال حاضر، امکانات تفریحی آبی جزیره کو فی فی مثل غواصی سطحی و غواصی اسکوبا این جزیره را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور تایلند کرده است.

 

 

 

کو‌فی‌فی یکی از گران‌ترین جزیره‌ها در تایلند است. هزینه‌ی خوابگاه‌ از ۳۰۰ بات و اتاق‌های خصوصی از ۶۷۵ بات شروع می‌شود. هزینه‌ی یک اتاق دو تخته با تهویه در یک هتل‌  ارزان‌قیمت حدود شبی ۱۰۰۰ تا ۱۸۵۵ بات است. همچنین در فصول ارزان‌قیمت، خانه‌های ییلاقی با اجاره‌ی شبی ۸۰۰ بات پیدا می شود.

جزایر فی فی تایلند از۶ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است و از معروفترین جزایر جهان و یک از انتخابهای توریستهای تور تایلند به خاطر جاذبه های توریستی  و مناطق بکر آن میباشد. زیرا این جزایر در فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتری جزیره پوکت است که مشتاقان تایلند و تور پوکت میتواند با سفر به تایلند در جنوب شرق آسیا از صخره های آهکی، ساحلهای شنی و غارهای تودر تو و گاها بکر و کشف نشده لذت ببرند دوتا از این ۶ جزیره به نام جزیره فی فی کوچک و جزیره فی فی بزرگ برای ما بیشتر شناخته شده است که اولی Phi Phi Lei  خالی از سکنه و برای سکانسهای فیلمبرداری استفاده میگردد د و جزیره بزرگتر Phi Phi Don ، که مسلمانان جنوب تایلند در آن زندگی میکنند و تقریبا ۴۲ کیلومتر مربع است که جالب است بدانید وسیله موتوری و ماشین در آن حق تردد ندارد.اگر شما در سفر به تایلند  تور پوکت را انتخاب کنید با پرداخت مبلغ کمی میتوانید با قایقهای تندرو به این جزیره سفر کنید البته اگر خوش شانس باشید ممکن است با توقف در طول مسیر شنا کنید و از عظمت کوههای اطراف جزیره لذت ببرید. غار بزرگ Viking Cave که ۳ کیلومتر طول دارد در جزیره فی فی قراردارد و به دلیل وجود مرجانهای دور جزیره اگر مشتاق غواصی در آبهای عمیق هستید و میخواهید ماههای گونه های متفاوت با رنگهای شاد و جذاب را مشاهده کنید با قایقهای اجاره ای Kayaking در جزیره این امکان برای شما فراهم میباشد.امکانات دیگر جزیره فی فی برای توریستها ساحل میمونها,صخره نوردی,ورزش زیپ لاین یا Fox SeaLand Flying که نمونه آن در مجموعه ورزشی توچال(بام تهران) است با این تفاوت که بروی یک رودخانه ۲۰۰ متری بنا شده است.  در انتهای ویدئو کوتاهی از جزیره زیبای فی فی را مشاهده نمائید.

کارهایی که باید در جزیره کو فی فی انجام دهید

یکی از بهترین نقاط گردشگری جهان بودن، باعث شده که فی فی فعالیت های بسیاری برای گردشگران داشته باشد معمولا مردم تور جزیره فی فی را با امکانات کامل آن رزرو می کنند که این تورها از تورهای یک روزه به جاذبه های مهم کو فی فی دون تا تورهای ۳ یا ۴ روزه که در آن ها بازدید از همه جاذبه های فی فی گنجانده شده متغیر می باشد. تفریحات دیگری که جزیره فی فی دارد شامل کشتی سواری، شیرجه از روی صخره ها، صخره نوردی و ماهی گیری می باشد. ماجراجویی های عجیب و غریب در کوه ها و صخره های این جزیره و هیجان آن می تواند میزان آدرنالین خون شما را به حد انفجار برساند. خلیج مایا مهمترین جاذبه جزیره فی فی است که در فیلم های زیادی نمایش داده شده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی جزیره را دارد، اگر به جاههای ناشناخته و مسیرهای دشوار این جزیره سفر می کنیم پاداش تجربه تماشای منحصربفردترین مناظر جهان در انتظار شما خواهد بود. شرق تونسای بهترین محل برای پیدا کردن رستوران های خوشمزه است و فراموش نکنید که از دهکده جزیره فی فی هم دیدن کنید.

غذاهای کو فی فی

لذت بردن از غذاهای جزیره کو فی فی یکی از بهترین تجربه های این سفر است. مهمترین غذای این منطقه غذاهای دریایی است که موجودات دریایی را در طول روز صید می کنند و به دلخواه شما هر کدام را بریتان پخت می کنند، به غیر از رستوران های دریایی، مکان های دیگری هم برای ارائه غذاهای تایلندی و اروپایی وجود دارد. اما لذت واقعی طعم غذاهای فی فی وقتی است که گوشه و کنار این جزیره را بگردید و محل هایی را پیدا کنید که در آن غذاهای محلی فی فی سرو می شود.

 

 

 

جزیره کو فی فی تایلند

  • kami kami