تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

تور ایران

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

جاذبه های توریستی و گردشگری ایران و جهان

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استان همدان یکی از مناطق باستانی ایران زمین است. مرکز این استان شهر باستانی همدان ، که توسط پادشاه مادها دیوکس تاسیس شد به نام همگتانه معروف بود. در 550 پیش از میلاد، کوروش بزرگ پادشاه ماد را شکست داد و هگمتانه را به عنوان پایتخت خود تعیین کرد و در زمان اشکانیان هگمتانه پایتخت تابستانی بود. آب و هوای خوش کوهستانی همدان که ناشی از طبیعت غنی آن است، گردشگران بسیاری را جذب خود می کند. چه تا به حال به همدان سفر کرده باشید یا نه، احتمالا تا کنون اسم غار علیصدر به گوشتان خورده است. این غار یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شده و جهانی همدان است.

این استان به دلیل سابقه و ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

جاذبه های گردشگری همدان

 

  • kami kami
  • ۰
  • ۰

سرزمین چند هزار ساله آفتابهای سوزان و درختان نخل معروفترین استان غربی کشور است.استان خوزستان در کرانه خلیج فارس در جنوب غربی ایران قرار دارد و دارای 27 شهرستان می باشد که در گردشگری ایران از جایگاه مهمی برخوردار است.این خوزستان یکی از 31 استان ایران در جنوب غربی کشور واقع شده است و با عراق و خلیج فارس هم مرز است. پایتخت آن اهواز است و مساحت آن 63238 کیلومتر مربع می باشد.

خوزستان قدیمی ترین بیشینه تاریخی از زمان ایلامی ها دارد ، که اغلب از آن به عنوان "زادگاه ملت" یاد می شود و از نظر تاریخی ، یکی از مهمترین مناطق باستانی بوده که مورخان از آن به عنوان عیلام یاد می کنند.

خوزستان به معنی "سرزمین خوز" به ساکنان ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

جاذبه های گردشگری خوزستان

 

  • kami kami